Sep 4, 2004

Pengalaman Di Kuala Berang



Herlow!
Ketemu lagik kiter yerk! Actually aku baru balik dari Kuala Berang semalam. Maser pegi saner ptg khamis tuh aku lalu ikut laluan yg dipenuhi utan rimba dan ladang kelapa sawit tp time balik tetiber jerk aku kuar ikut bando Dungun. Aku pun heran. heHeh!!! Aku pegi Kuala Berang sal nak meraikan majlis sambut menantu kazenku yg kawen 27 Ogos lepas. Hader insiden lawak plaks yg belaku, wat petamer kalinya aku mewakili famili kitorang pegi hambik pengantin pompuan tuh kat Felda Jerangau Barat, kekirer satu jam limer blas menet pejalanan dr Kuala Berang. Pastuh, maser dah sampai kat umah makcik aku tuh, sementara pengantin pompuan nak duduk kat tempat yg telah dikhaskan, aku pi laaa survey kot hader kekurangan. Then, aku raser panas sgt, aku pun dok laaa kejap kat situ tuk hambik angin, tetiber datang laaa sekumpulan makcik² yg nak jumper menantu. Nak disalamnya aku, walhal aku bukan pengantin. Naseb bek laaa aku sempat x-plen, kalo tak, aku jadik pengantin celup laaa. HeHeh!!! Dah laaa aku kai baju ijau, tudung pun ijau, kelip kelap laks tuh, tuh pasey dorang anggap aku pengantin pompuan kot. Lawak hampeh tul laaa. Sabo jerk laaa aku, kazen aku yg lenlain siap gelak sakan, dahtuh hader plaks yg wat lawak bodo. Dorang ckp haper salahnya praktis dolu, esok² biler kawen x ler glabah. Ahahaha!!!

Balik jerk dr Kuala Berang, makcik aku plaks mintak tulung aku pi hambik anak dier kat MRSM Kuantan yg sakit. Cekgu dak tuh dah tepon suh mak ayahnya hambik anak depa yg sakit. Aku pun pi laaa Kuantan plaks tp aku x drive sal pakcik aku hader. Suh dier jerk laaa drive, laju gilers plaks tuh dibawaknya. Copot jantung den, nak jerk aku suh dier berenti, bio aku jerk laaa drive. Kot iye pun risaukan anak, jgn laaa pandu laju giler camtuh, pk laaa sal aku yg x kawen lagik nih. Ahaks! Walo haper pun, Slamat Pengantin Baru wat Tun Mohd. Saika Sani dan Wan Nor Azila. Heharap Cik Wan Syahidah Nazirah cepat sembuh. Adios amigos!

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.