Jan 16, 2005

Selamat Bertunang Sepupuku

Alhamdulillah, semlm kazen lelaki aku slamat betunang. Tahniah wat Azuan dan Nur Haryani. Semoga korang beduer bekekalan laa hendaknya. Sampai akhir hayat gitu. Semalam, aku sekeluarga serta 8 buah lagik kenderaan yg len bekonvoi ke Marang, Terengganu. Nawaitu kami aderlah tuk menyunting bunga idaman sepupuku yg dah gatal nak menikah. Ahehe! Tp mamat nih mmg dah layak pun kalo nak jadik suami owg sal dier dah brusia 25 tawun. Jadik bapak budak pun tesangatlah layak. heHeh! Kami betolak kekirer kul 10.20 pagi, then sampai kat sane lam kul 12.30 tengahari. Kami berenti kat mesjid tuk solat dolu seblum meneruskan hajat kami.

Herm, cam biasa laaa, slagi begelar anak dara, maka aku antarer owg yg akan bawak hantaran betunang tuh. Lazimnya aku akan tekena biasnya skali, makcik aku ngan sinisnya menyindir aku biler nak kawen. Reaksi aku?? Pekakkan telinga, wat tatau. Hakikatnya, ati aku amat terluka, aku dah malas nak layan karenah dorang nih. Biokan aje laaa. Asalkan aku x wat pape yg menyalahi hukum Allah, cukup ler. Ngantuk laa plaks, esok aku sambung lagik. Chow!

Hokeh, aku nak sambung lagik citer aku. Herm, kengkadang aku rimas biler dorang asek perli aku jerk. Patutnya dorang doakan laa aku cecepat kawen, bukannya ngan sindir sinis kat aku. Aku tau laa sape diri aku nih, aku bukannya lawo ato pun slim cam bentuk badan anak² dorang tuh. Dah jadik resam dunia nih, yg lawo dan menarik tuh laris dolu. Aku malas nak betekak ngan dorang, bio jerk laa dorang nak pk aper pun, aku tau aper yg aku wat. Aku x selesa tul laa ngan situasi cenggini, wat aku rimas jerk. Huh!

Aku sebnarnya agak teperanjat ngan tingkah laku kazen² aku kebelakangan nih, hampir sepertiga drp kazen pompuan aku x pakai tudung. Biler sampai kat umah owg betunang tuh je, baru laa dorang muler pakai tudung, tuh pun still nampak lagik jambul. Herm, aku tapaham aper yg tejadik kat dorang nih, kalo dolu elok jer menutup aurat, tp skarang nih betudung tuh dah muler merimaskan dorang. Dosa pahala dorang tolak tepi jerk. Tetiber aku traser terasing berada lam kelompok kaum kuarga aku yg lain. Aku meraserkan semakin lamer mengenali dorang, semakin jauh plaks dorang drp aku. Sempat jugak laa aku kasik khutbah pree tanper tol kat kazen aku yg agak rapat ngan aku tp dier cumer tesengih jer. Iskhhh geram tul laaa aku. Watper laa aku nak menyebuk lelebeh, mak bapak dorang pun x bising. So, aku pun malas laa nak peduli. Lantak laa dorang nak wat aper pun. Aku pun bukannya bagus sangat tp aku beharap agar Allah pelihara diri aku agar tidak tepengaruh ngan fesyen yg tak cukup duit nak beli kain seperti dipakai dek dorang. Mudah²an Allah pelihara seme ahli kuarga aku yg maseh lagik alpa lam keindahan dunia supaya kembali mentaati perintah Allah. Amin.


0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.