Apr 22, 2005

Road Block

Arinih aku pegi kenuri kawen kat dua buah lokasi, satu kat Kampung Gong Pauh, pastuh lagik satu kat Kampung Bukit Kuang. Kenuri petamer tuh bebetul depan umah atuk aku, so, aku parking jerk lam pagar umah atuk. Fuhhh, ramai siut umat manusia dok makan. Adehai, nak tanak aku kena jugak menyelit tetengah owg ramai tuh tuk amik makanan, kalo tak kebuluq laa aku. Best gak nasik minyak nih. Asek makan nasik minyak owg lain jerk, biler laa plaks turn aku erkkk? Huhuhu! Korang doakan laa aku cecepat kawen erkkk. Ekekeke!

Pastuh aku naik ateh umah pengantin, dak yg kawen nih lebeh muder dr aku. Zaman dedolu sempat laa aku bemain ngan akak dier. Aku tejumpa kawan baik aku sejak kecik kat majlis nih, Norni namernya. Dah lamer sungguh aku x jumpe minah nih walopun jarak umah kami takler jauh sgt. Norni dah ade sepasang anak. Anak kedua dier chumel sungguh. Sweet cam mak dier jerk. Dak tuh sempat laa dok kat atas riba aku td, cam dier kenal jerk aku bestpren ibu dier. Norni sempat maghah aku sal x pegi umah dier. Salah satu kelemahan aku ialah kalo kawan dah kawen, mmg aku segan nak pegi umah dorang, lelagik kalo husband dorang ade. Memalu wal sesegan weh! heHeh!!!

Ptg td, lepas balik dr kenuri kedua, aku hingat nak pi reround ke Kuantan, seblum tuh singgah beli kepok lekor kat Cendor sat. Oleh kraner kepok lekor tuh tgh dok wat, maker aku putuskan tuk amik setengah jam kemudian. Pastuh aku trus jenjalan, sampai jerk kat Impiana Resort, pulis dok wat sekatan jalan. Aku x kena tahan pun, so aku truskan pejalanan. Jalan dr Kuantan ke Kemaman sesak giler. Aku x jadik nak trus pegi lebeh jauh sal bapak aku suh patah balik kat tpt yg dah bekurangan kesesakan tuh. Mak oiii, pjg giler trepik dek sekatan pulis nih. Aku hanya dpt patah balik kat Residence Inn. Maknanya kesesakkan tuh start dr Impiana Resort sehingga Residence Inn. Buhsannya aku, jalan sket kena berenti, pastuh jalan lagik, berenti lagik. Dah ler aku guner gear manual, penatnya kaki aku. Huhuhu! Meter pun x sampai doploh. Seb bek laa kat depan aku ade keta Merz silver yg cun benombo plat WBB 90. Merz pun kena memandu slow cam kekura daa. Huwarghhh!

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.