Aug 8, 2005

Jenjalan Wal Reround

Arinih aku pi anto adeq aku balik ke UKM Bangi. Dier balik ngan bas tp takde tiket plaks nak balik semula ke Bangi. So, aku pun kena laa anto dier balik. Kami bertolak seawal jam 4.30 pagi. Cuaca yg sejuk mencengkam kulit. Maklum laa fajar pun lum menyingsing, apertah lagik subuh. Aku memandu ngan kelajuan yg sederhana. Biler saja aku muler masuk ke lebuhraya pantai timur, maka aku melajukan sedikit kenderaan ato lam kater len, merempit. heHeh! Aku paling suker drive kat lebuhraya nih sbb jalannya best. Aku melepasi tol gombak lebeh kureng kul 7.30 pagi. Pastuh muler laa meluncur dijalanraya Kolumpo [erkkk ye ke Kolumpo? Ntah² Selangor, aku pun x pasti sgt]. Cam x cayer jerk aku drive lam kota metropolitan nih. Then, adeq aku nak gi toilet plaks. Aku berenti laa kat stesen minyak petronas, pastuh kazen aku plaks yg drive. heHeh! Naseb bek arrr adeq aku sempat gi kuliah walopun ade sket jammed.

Sementara kami menunggu adeq aku tamat kuliah, kami sempat pi merendek kat Nilai 3. Hajat di ati nak jupe Cheryna tp takde rezki plaks sal aku pun kureng arif jalan nak pi Ampangan tuh. Takperlah, mungkin bleh jupe len kali. Sronoknya dapat shopping. Aku sempat beli kain pasang ngan dua helai tudung. Mie aku pun shopping gak. Aiii, bapak aku pun tanak kalah, menyopping jugak bapak aku nih. Kazen aku pun tejangkit samer. Ekekekeke.

Pas shopping kat Nilai 3, kami pegi semula ke UKM, amik adeq aku, pastuh kami reramai nek komuter pi Hentian Putra. Tujuannya adalah tuk tunjukkan pd adeq aku Stesen Bas tuk memudahkan dier balik ke Kemaman. Seblum nih, aku dah penah naik komuter, cumer parents aku je pest time naik. Dorang nampak heppi jerk, maklum laa dpt pengalaman baru. Tapi yg x bestnya, aku ngan mie sakit kapla, so, kami x pegi ke Hentian Putra tuh, cumer dok melepak ajer kat stesen komuter tuh. Sesambil makan jambu ngan tembikai susu.

Lebeh kureng kul 4.50 ptg, kami bertolak balik ke Kemaman. Oleh kraner, jalan sudah jammed, kami memutuskan tuk balik ikut Nogori Semilan. Dapat laa bapak aku merasa laluan litar Bukit Putus yg begitu mencabar kecekapan pemandu. Nih laa laluan paling mencabar penah aku lalu. Kus semangat den. Aku biokan aje kazen aku drive sbb aku dah tak larat nak gantikan dier. Kapla plaks tgh sakit. Maser kazen aku berenti makan pun, aku dan mie tak turun, kami tido aje. Akhirnya, kami selamat sampai ke umah jam 11.00 malam. Syukur alhamdulillah.

0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.