Jul 17, 2013

Patah Kaki Kejar Pencuri


PETALING JAYA - Seorang lelaki patah kaki kanan setelah mengejar pencuri yang memasuki kawasan Sekolah Menengah Damansara Damai, awal pagi semalam.

Mangsa, Mohd Ikhsnan Mohd Din, 43, berkata, ketika kejadian dia bersama beberapa rakannya sedang berbual di kabin rukun tetangga sebelum menyedari kelibat seorang individu yang berlegar-legar di kawasan sekolah berkenaan kira-kira jam 2.30 pagi.

“Saya dan rakan yang sedang berborak pada waktu itu mula merasa pelik memandangkan individu itu dilihat amat mencurigakan dan kami mengambil keputusan untuk pergi melihat dengan lebih dekat,” katanya.

Menurutnya, suspek terbabit dilihat terkejut dan cuba melarikan diri setelah kehadirannya disedari penduduk.

“Saya kemudian bergegas mengejar suspek itu setelah mendapati dia cuba untuk mencuri besi yang terdapat di dalam sekolah itu,” katanya.

Namun begitu katanya, kaki kananya tersadung pada bonggol jalan sewaktu mengejar suspek berkenaan.

"Saya tidak menyedari kewujudan bonggol itu menyebabkan saya terjatuh sehingga kaki kanan saya patah, malah suspek terbabit berjaya melarikan diri,” katanya.

Mohd Ikhsnan berkata, dia kemudian di hantar ke Hospital Sungai Buloh kira-kira jam 3 pagi oleh rakannya bagi menerima rawatan susulan.

"Doktor mengesahkan kaki saya patah dan saya harus menjalani pembedahan kecil disebabkan oleh kecederaan yang dialami tersebut,” katanya.

Menurutnya, pihaknya masih belum membuat sebarang laporan polis berhubung kejadian itu memandangkan perlu menjalani rawatan di hospital terlebih dahulu, namun dia bersyukur memandangkan kecederaan yang dialaminya tidak begitu serius.

©Eriyza : Semoga mangsa cepat sembuh.

Via : Sinar Harian



0 Comment

Post a Comment

Gunakan tatabahasa yang betul sewaktu menulis komentar agar mudah difahami oleh penulis. Terima kasih. :-)

Sila ambil perhatian perkara² berikut :-

1. Tinggalkan nama dan url blog atau laman web anda.
2. HTML tag seperti <b>, <i>, <a> boleh digunakan.
3. Sila berhemah di dalam berbahasa.